Activiteiten
  • naam concept
  • logo en huisstijl ontwerp
  • website ontwerp
  • drukwerk ontwerp

Persoonlijk in aanpak en naam

Al voor de start van dit jonge Collin Crowdfund mocht ik meedenken met het enthousiaste team. Allereerst over de naam voor dit nieuwe crowdfund platform. Na uitgebreide brainstorms viel de keuze op ‘Collin’. Vooral doordat het een persoonsnaam is, dat sluit goed aan bij de persoonlijke aanpak van het bedrijf. Ook inhoudelijk klopt deze naam, omdat het een verkorting is van ‘collectief investeren’, een mooie omschrijving van crowdfunding.

Vertrouwen in logo ontwerp

Door te kiezen voor een vriendelijke lettertype, komt het persoonlijke karakter ook terug in het logo ontwerp. De vormgeving van de ‘ll’ geeft eigenheid aan het logo. Geïnspireerd op een boekhoudkundig balans met de leuke bijkomstigheid dat het woord ‘coin’ overblijft in het donkerblauw. Het gekozen donkerblauw en oranje zijn niet vreemd in de financiële wereld. Blauw wekt vertrouwen en het oranje geeft de nodige warmte naast het blauw. De toevoeging van het lichtblauw maakt Collin eigenzinniger en fris.

 

Duurzame samenwerking

Na de succesvolle start van deze nieuwe huisstijl, heb ik Collin vaker kunnen helpen met bijvoorbeeld het ontwerp van de website in samenwerking met de IT partner van Collin, een combinatie visitekaartje / mini-brochure en uiteenlopende huisstijluitingen.