Activiteiten
  • magazine ontwerp
  • kaart ontwerp
  • icoon ontwerp

’s MAM heeft een magazine 

In 2018 is Brabant dé Europese Regio van de Gastronomie. Ter ere van dit jaar heeft Midpoint Brabant een magazine uitgegeven onder de vlag ‘Bij s’MAM in de keuken’. Het magazine ‘MMM’ promoot streekproducten uit het Hart van Brabant. Het bevat smaakmakende artikelen en kaarten van de 9 gemeenten waarop verkooppunten aangegeven staan.

Ik mocht als ontwerper vroeg aanschuiven bij de redactietafel. Het werkt goed om al vroeg mee te kunnen denken over de combinatie van tekst, beeld en drukwerk. Het ontwerp bestond uit de lay-out (hiervoor moest de huisstijl van ’s MAM uitgebreid worden) en kaarten van de 9 gemeenten. Voor de kaarten zijn ook iconen getekend, zodat je snel de soorten streekproducten per verkooppunt kan zien.

Ambachtelijk, stoer en duurzaam

De vormgeving moest het ambachtelijke en lokale karakter van de streekproducten uitstralen, zonder truttig te worden. Daarom is naast handgetekende elementen, gekozen voor moderne kleuren en stoere typografie. Het boekwerk is zeer duurzaam geproduceerd, zonder in te leveren op kwaliteit. Het drukwerk, inclusief inkt en lijm, kan meerdere malen hergebruikt worden. En het overblijfsel mag uiteindelijk belanden op de composthoop.

Het boek is te koop bij een aantal verkooppunten van streekproducten en boekhandels. Het is ook mogelijk het boek zelf te verkopen, zie voor meer informatie deze pagina.